Egy időben nagyon misztifikálták a CRM program rendszereket, pedig valójában a szó jelentése Customer Relationship Management azaz ügyfélkapcsolatok kezelése. Ez a szoftver kategória rengeteget változott az elmúlt pár évben, bőven kinőtték már a kezdeti „névjegyzék” állapotot. Ma már az érdeklődök nyilvántartása mellett értékesítési lehetőségek vezetése, lezárás valószínűsége, vevőtölcsér rendszerek kezelése is beletartozik az átlagos funkcióba. A vevőkartonok vezetése, vásárlási szokások elemzésével vagy éppen Google Naptár integrációval kiegészítve.

Ha ön még mindig azon cégek 50%-ába tartozik, akik nem használnak CRM program megoldást, talán most van ideje a váltásnak. De mégis milyen szempontok alapján válasszunk a hazai piacon, mik a főbb szempontok?

Fontosabb funkciók:

A mai szoftverek esetében már nem olyan éles a határ a készletező, számlázó és crm program megoldások között. Döntsük el, hogy a mi cégünknek mire van szüksége, és annak megfelelően válasszunk. A piacon kapható szoftverek többsége tud egymással kommunikálni (integrációnak nevezik), de a legtisztább az, ha egy komplett rendszert használunk – így ki van zárva a különböző rendszerek közötti adatvesztés, kommunikációs zavar. Ráadásul így csak egy szolgáltatónak kell fizetnünk.

Ezen kívül a legfontosabb érv a CRM program felhő alapú megoldásai mellett szól. Ahogy minél több szoftver költözik a felhőbe, mégis a CRM program megoldások tudják a legjobban kihasználni annak előnyeit, különösen mobileszközökön. Egy jó CRM program mobilapp különösen fontos ha üzletkötői nem az irodában dolgoznak, hanem „terepen” – így a felhő alapú rendszerek előnye vitathatatlan.

A mai CRM program trendek azt mutatják, hogy minden üzletkötőnek szüksége van CRM-re a mobilján, ez ma már nem alapelvárás. Egy jó és hatékony üzletkötőnek bármikor el kell érnie az érdeklődőit, rendeléseit, központi készleteit.

Fontos a skálázhatóság is, hiszen a mai munkaerő piacon kiszámíthatatlan, hogy éppen hány üzletkötőnk van, így felesleges túl nagy és drága rendszert venni, ha nem használjuk ki. Célszerű olyan havidíjas előfizetésre előfizetni, ahol dinamikusan bővíthetjük az eszközöket vagy éppen lemondhatunk egy-egy előfizetés az adott hónap igényeinek megfelelően (pl. nyáron kevesebb üzletkötőnk van, télen több).

crm_program_naptarnezet

crm program

Vásárlás előtt mindenképpen próbáljuk ki a szoftver, és ha van rá mód, éljünk a személyes konzultáció lehetőségével – szánjuk rá az időt akár az utazásra is, ha szükséges, hisz egy ügyviteli szoftver megvásárlása hosszú elköteleződés, nem árt megismerni a fejlesztő céget személyesen is.

Kulcsfontosságú funkciók:

Amint tudjuk, mit is akarunk valójában a CRM-től, érdemes végignézni egyéb praktikus szempontokat:

Vevő és érdeklődő adatbázis: A jó CRM program alapja a vevőadatbázis, aminél fontos a csoportosítás, kategorizálás (érdeklődők, értékesítési lehetőségek, törzsvevők). Teendők, tárgyalások rögzítése a vevőkhöz, dokumentumok vagy bármi más olyan információ rögzíthetősége, ami nekünk fontos. Érdemes megnézni, hogy lehet-e például több szállítási címet, több kapcsolattartót rögzíteni egy partnerhez – vagy ha mi bizonyos eszközöket tartunk nyilván a partnereknél, akkor azokat hová tudjuk berögzíteni (pl. hány nyomtatójuk, számítógépük van és milyen típusúak, vagy céges autójuk). Kulcsfontosságú a gyors kereshetőség többféle szempont alapján.

Naptár nézet és feladat kiosztás: egy jó naptár segít megtervezni egy sikeres hetet, egy sikeres munkanapot. Mikor kell valakit visszahívni, mikor van egy találkozó, bemutató. Melyik kolléga mikor van szabadságon. Fontos, hogy ezeket ne egy listában lássuk, hanem a jól megszokott naptár nézetben. Ha ezt nem csak a programban tehetjük meg, hanem a telefonunkon is kéznél lesz akár egy Google Naptárban, az külön előny.

crmpro_értékesítési_csatornák

crm program

Értékesítési lehetőségek áttekintése: jó jó a sok érdeklődő, de sokkal fontosabb, hogy abból mennyi fog rendelni tőlünk. Nagyon fontos elkülöníteni azokat a „forró érdeklődőket”, akik már jelezték vásárlási szándékukat azoktól akik még csak „nézelődnek”. Különleges figyelemmel kísérhetjük egy azokat a jelöltjeinket akik igazán számítanak.

Honnan jöttek: érdeklődőket szegmentálhatjuk az alapján is, hogy honnan jöttek. Fontos információ a hirdetések elhelyezése előtt, hogy melyik kampányunkból hány kattintás volt, de hogy mekkora volt az árrés, az még hasznosabb!

A legfontosabb vállalkozása számára, hogy a lehető legfigyelmesebben és leghatékonyabban szolgálja ki vásárlóit! A vásárlóknak ma már azonnali információk kellenek: van-e készleten, mennyi az ára, ma már nem mentség az üzletkötők részéről, hogy „bemegyek az irodába, megnézem és visszajelzek”.

A piaci versenyben az információ értéke még inkább felértékelődött, így egy jó CRM igazi versenyelőnyt ér – megéri rá beruházni!