avagy hol hagy a vállalkozók 97%-a súlyos profitot az ügyfelei zsebében!

Melyik az a terület egy cégben, amit 100 magyar KKV cégvezetőből 97 teljesen elhanyagol a vállalkozásában? Pedig ennek a marketing rendszer felhúzásának és napi max 30 perc ráfordítással akár 30-40%-kal is növelhetné a profitját!

 

Hallotta már azt a mondást, hogy pénzt hagy az asztalon?

 

trash-xxlHa még nem, akkor értse szó szerint! De inkább szemléltetném egy példával: bemegy a kedvenc zöldségeséhez és vesz egy darab szép narancsot. Hogy jobban fájjon a hasonlat, kerüljön ez a narancs 100 ezer forintba. Hazamegy és a 10 narancsgerezdből megeszik 7-et, a maradék hármat pedig megfogja és kidobja a kukába. 30 ezer forintot. És ezt naponta megismétli.

Ezt teszik a magyar cégvezetők, értékesítők a meglévő ügyfeleikkel. Egyszerűen kidobják a kukába az első vásárlás után. A marketingnek egy külön ágazata az újravásárlás pszichológiája, hiszen hatalmas potencia van minden egyes már megszerzett ügyfelünkben és ami a lényeg: nem kerül már pénzünkbe megszerezni őt!

 

6 egyszerű technika, hogyan növelje profitját meglévő vevőiből

Nem az a lényeg, hogy küldjön egy e-mailt meglévő ügyfelének, hogy most akciós a terméke. Ez a 6 tipp tovább mutat, mint egy következő vásárlás. Ha kiépíti és elkezdi szisztematikusan használni ezt a rendszert, az ügyfeleivel egy életre szóló kapcsolatot és gyakran barátságot köt.

Figyelem: ne használja ezeket az ötleteket, ha Önt csak a pénz érdekli és nem azért vállalkozik, hogy jobbá tegye az emberek életet! Miért? Mert ha nem őszintén csinálja, akkor azt észreveszik az emberek és inkább elhaggyák Önt, mint hogy követnék a világ végére is!

 

1. Névnap. Küldjön egy képeslapot ügyfelének névnapja alkalmából. CRM rendszerében vagy akár google naptárjába vigye fel ügyfele névnapját úgy, hogy előző nap jelezzen, így postán feladva mosolyt csal ügyfele arcára.

Tilos: e-mailen való névnapi köszöntés, ez a mai digitális világban inkább kárt okoz, mint jó érzést.
 

2. Születésnap. Küldjön egy kis ajándékcsomagot ügyfele születésnapjára. Egyéni dolog, ki mennyi pénzből állítja össze a csomagot, természetesen a terméke értékétől és a profittól nagyban függ. Ezt a dátumot is egy CRM rendszerben ajánlott kezelni, aki szól előző nap, így feladhatja az összekészített csomagot.

Tilos: postával küldeni, csakis futárszolgálattal!

 

3. Nyomtatott hírlevél. Írjon havonta egy szakcikket a termékéről, szakmájáról, amiben valami hasznos tanítást tud adni vásárlóinak, nyomtassa ki és tegye a számla mellé. Miért nyomtatva? A mai világban általában már csak számlákat kapunk postán, mindenki e-mailt küld, mert könnyebb, kényelmesebben és ingyen van. Ön magasan ki fog emelkedni nyomtatott hírlevelével a sorból és megkülönbözteti magát a versenytársaktól.

 

4. Online hírlevél. Mint a nyomtatott számla + hírlevél kombinációt, ugyanúgy megteheti online is: mikor küldi partnerének e-mailen a számláját, csatoljon mellé egy olyan szakmai hírlevelet, amiben valami hasznosat tanít ügyfelének a szakmáról.

 

5. Érdeklődés telefonon. Fontos, hogy kiemelt vevőit telefonon utánkövessék a vásárlási szokásai alapján. Érdeklődni, hogy mennyire volt elégedett, ha látja, hogy mostanában valamiből többet rendelt, de egy másik termékből már 5 hete nem, akkor ennek mi az oka. Legfontosabb azokat a törzsvásárlókat felhívni, akik rég rendeltek, hiszen lehet, hogy csak nem volt idejük felemelni a telefont, de már rég rendelnének!

 

6. Karácsonyi ajándék. A szülinapi ajándékhoz hasonlóan óriási ereje van, ha karácsonykor összeállítunk egy csomagot ügyfeleinknek. Törekedjünk egyedi, kreatív ötletekre, ne sajnáljuk gondolkodásra az időt.

Tipp: szegmentálja ügyfeleit az éves forgalmuk alapján és 2 vagy 3 különböző értékű csomagot állítson össze.
Megjegyzés: minél jobban látszik, hogy időt és energiát fordítottunk a csomag tartalmára, ügyfeleink annál jobban értékelik!

 

Ha ezt a hat elemből álló kerítést felhúzzuk meglévő vevőink köré, akkor nem csak azt érjük el, hogy ügyfeleink egy újabb vásárláskor nem fordulnak el tőlünk, hanem egy olyan kapcsolat alakul ki, ami túlmutat egy egyszerű értékesítési tranzakción, ügyfelünk cégünk első számú nagykövete lesz.

Jó megvalósítást kívánok!

malinovszky-laszlo

Malinovszky László

CRM specialista, az E-Szoftver Kft. tulajdonosa, ügyvezetője